piątek, 18 lipca 2014

Praca nóg

Aby nasze nogi dobrze pracowały na pedałach przede wszystkim musimy dobrze je ustawić. Dzięki temu w nagłej sytuacji zyskami dziesiąte części sekundy które mogą zaważyć na naszym losie. Uda powinny leżeć swobodnie na fotelu, ciężar ciała powinien być przenoszony jedynie prze biodra i pośladki. Podpieranie się na nogach spowoduje spowolnienie reakcji a także zwiększy nasz wysiłek przy każdym wciśnięciu pedału.
Lewa noga nie powinna znajdować się płasko na ziemi lecz być gotowa w każdej chwili na wciśniecie sprzęgła. Pięta powinna znajdować się pod pedałem podczas gdy palce o ile to możliwe opierają się o błotnik (w autach sportowych służy do tego specjalna podpórka). Skraca to drogę stopy do przebycia oraz pozostaje dla nas wygodne.
Prawą piętę ustawiamy pod pedałem hamulca a palce trzymamy zazwyczaj na pedale gazu. Szybko możemy jednak przenieść ją z tej pozycji na hamulec. Jeśli pedały są ustawione prawidłowo nie musimy wówczas nawet unosić stopy co ma pozytywny wpływ na czas reakcji oraz zmniejsza zmęczenie.
Istnieją także bardziej zaawansowane techniki wciskania pedałów, np hamowanie lewą stopą. W ten sposób możemy szybko dohamować tam gdzie trzeba by praktycznie bez przerwy znów przyśpieszyć. Wymaga to jednak odpowiedniego treningu gdyż lewa stopa jest dużo mniej czuła. Zachęcam do spróbowania. Istnieje też technika wciskania jednocześnie prawą piętą gazu a lewą hamulca. Pozwala ona na utrzymanie odpowiednio wysokich obrotów silnika podczas wolnego zakrętu jednak nie polecam jej- bardzo niszczy to samochód.
Pamiętajmy również że pedały nie wciskamy samymi palcami ale wystającą częścią śródstopia tuż pod paluchem. Pozwala nam to na użycie większej siły oraz jest mniej męczące.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz